Sunday, September 13, 2009

Ihya' Ramadan Bersama Anak² Yatim..

Program Ihya' Ramadan bersama anak yatim telah diadakan pada 12hb September 2009 bersamaan hari Sabtu...juga bersamaan semalam... di ruang letak kereta Fakulti Pengurusan Maklumat...tetapi ada sesiapa "bersama" aku...tiada...tetapi aku ada biro2 yg bkerja ngn tungkus lumus bsama aku...brusaha mnjayakn program..n bos aku..ajin..also known as klu dakronimkn mnjadi a.k.a mr arjun rampling..antara mnjadi punca aku giat mngikuti program nie...xkurang juga aku dpengaruhi oleh influence2 yg dtg dari kwn2 batch aku n junior2 aku...mreka kelihatan bgitu bsmgt wlpon agk kletihan dimana keja sgt2 bnyk....fuuuhhh~~

namun bkn itu yg ingin aku perkatakn...ape yg aku ingin pkatakan di cni adalah...kerjasama n komitmen dalam mnjayakn program nie sgt penting...pujian ikhlas dtg dari ati nie adalah aku sgt2 bbangga...ngn kwn2 aku...junior2 aku...korg telah bjaya mmbuktikn bhawa IS 221 mmpunyai jentera pelajar yg sgt2 rajin bkerja...aku dh pon mnjejakkn kaki d tahun akhir...dlm masa 3 bln ja lg aku kn mnamatkn pengajian...ape yg aku lihat smlm...ckup wat aku tharu...barisan pelapis yg ada kn mneruskn ape yg dwat oleh KAMI selama beberapa semester...handle program2 yg best...enjoy bsama2...susah sama2...

pelbagai perasaan timbul smlm...antaranya time anak yatim smpy...aku tgk adik2 kecil yg comel nie dselubungi 1 rasa yg aku sniri xphm...aku tgk mereka cm kkurangan sesuatu...kasih syg....ktika mereka mngikuti program bsama fasilitator...aktvti dlm kumpulan (LDK) aku n wawa nk pegi view2 ape yg dieorg wat...stibanya aku d bilik kuliah dimana mereka mnjlnkn aktiviti2 yg sgt fun...dhandle leh yaya n lia...time 2..aku tgk dak2 2 gelak2 je....tpancar keceriaan d wjh anak² yatim tsebut...ttibe je air mata aku mngalir...trus aku kuar dari BK...kesat air mata aku...wawa ada pesan..jgn nangis...nati die nangis gk....trus aku buat2 power g2....hihi....die pn mata dh bkaca...hihi....

ttapi pelbagai pngajaran aku dapat dari program nie...kbnyknnye akn dgunakan leh aku tuk proses penambahbaikan dlm mnjlnkn kerja bkaitan event management n lain2....sbnrnye bnyk mende yg aku nk beblkn lm nie...tp ckp la kot....aku simpan ckit lm ati....hihi.....

d bwh tdpt sedikit gmbar2 tuk tatapn umum......

sempat lg posing ats motor abg2 LANUH BIKERS nie...dieorg mnuggu ketibaan anak² yatim..nk bwk g ronda2..

kakak² angkat bsama adik2 angkat mereka...mninggalkn kesan mndalam gk program nie..

antara dak² ISS216A n kengkawan ku yg len..time ksih bb hadir..

sesi bgambar Lanun Bikers & Tetamu VVIP bsama anak² yatim

bsama Ketua Program IS 221..Pn Shima...antara idolaku...kipas~~

bsama junior² ku..adik2 part 2...

bersama ija n wawa...ahli² majlis ttinggi yg sgt hardworking..si ketot n penjual somtam..

sekian..lovely regard from: en tet..

6 comments:

  1. Sedih plak aq. Betul Tet.. aq pun mnmpatkn diri aq dlm diri adik2 tu. Ya ALLAH... 2 kali aq mengalirkan air mata melihat mrk. Aq sndiri kne kuatkan diri tuk handle mrk. Sememangnye...mereka sgt cukup tabah...

    Untuk program..tahniah tuk ko dan smua kwn2... good job... Thankz juga jmput aq dan Lya... :)

    ReplyDelete
  2. yup tet...ader masanyer time tue..aku rasa mcm aku ms dlu..hmmm..cedey...rasa mcm nak nangis jerk...puas aku thn rasa sebak aku nie...x nak diorg perasan...kdg2 nak ckp pon kena pk 2,3kali..takut diorg terasa hati..takut aku tersalah ckp...budak2 mcm 2..sensitif orgnyer...

    alhamdulillah semuanyer berjalan seperti yg dikehendaki...elok jerk..aku n yaya pun happening time 2..thank jemput kitorg k..walupn agk tersesat tiber2 kitorg ader..hehehhe...

    thank...n congrate...

    ReplyDelete
  3. bagus. kekalkan perasaan anda itu.
    keh keh keh

    ReplyDelete
  4. xtau...n aku xpenah cite pon kt die...

    ReplyDelete